Dom där dagarna efter Paris

Det suger lite att inte vara i Paris längre. Att lata dagar på caféer ersatts med sega dagar av plugg. Kajsas mysiga lägenhet med mitt stökiga rum. Montmartres fina gränder med Amiralsgatan en regnig söndag. Idag har jag pluggat hela dagen. Och igår. Och i förrgår. Det är mitt straff för att jag spenderade fem pluggfria dagar i la france. Idag har jag även druckit chilite och tänkt tankar som: tänk om man föds den 11 november 2011. Då är ens personnummer 111111. Det är ju hur roligt som helst. 

För övrigt var det den första november igår. Det är helt galet ju för det betyder att det nu bara är en månad minus en dag till första advent. En månad till chokladkalender och absolute christmas och pepparkaksbak och allt annat som hör december till. Sjukt mysigt! Till råga på allt sitter jag just nu framför brasan och äter clementin och allting känns lite jul. Det enda som stör mig i min julefrid är pappa. Han är i extas över sitt eget gitarrspel och föreläser just nu för mig om hur jävla bra det låter när man tar ljudet från förstärkaren Fender Tweed Champ genom högtalaren på Fender Champ Black Face och fan vad det låter bra om Stratan, precis som Marc Knopfler i Dire Straits fast han spelade ju med fingrarna, det blir ju helt annat ljud med plektrum, och förresten Stina hur många p90-mickar har den röda Gibson Les Paul Junior? Jag tror nästan att jag börjar bli immun mot snack om och spelande på gitarrer. Jag hör det knappt längre. Det har liksom blivit the soundtrack of my life, det bara ligger där i bakgrunden hela tiden. Lite småmysigt faktiskt. 

Igår satt jag barnvakt för söta Frida och Hugo igen. Vi kollade på både Alvin and the chipmunks och Bratz - The Movie. Bratz-filmen är som High School Musical fast utan det som är bra. Lite sorgligt är det att jag faktiskt kollade vidare på Bratz efter att barnen hade somnat. Haha. Sen ringde Wilma och jag insåg vad jag höll på med. När jag satt där utan något att göra hittade jag texten till en låt som Hugo 7 år har skrivit, den går såhär:

LEGO Castle
Det var en gång en LEGO Castle
Han var ute på LEGO stan
Han mötte på ett farligt troll
Och det bidde slagsmål
ll: LEGO Castle :ll x 4
Efter kriget så sprang trollet iväg
LEGO Castle vann!
YEAH!

Han har även skrivit en låt som heter "elgitarr". Jag undrar så hur de går! Han ville inte sjunga dem för mig igår, men nästa gång ska jag muta honom med godis. Måste höra LEGO Castle. Nu ska jag och mamma göra fruktsallad. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

111111? du är allt bra fin du. julen ja. åt helvete med den, känns det som. jag antar att du får rycka upp mig och ta mig på julklapps shopping i köpenhamn, pepparkakasbak och allt det där andra som man tydligen ska göra. brats the movie är skitbra, jag och julia såg den för ett tag sedan! catjing! vi hyrde den för 30 spänn, det är ju det som är det pinsamma. och jag skulle vilja träffa den där hugo, vilken lirare. puss i love you!

2008-11-03 @ 09:05:17
Postat av: kajsa

jag är så ledsen att jag inte har hela december hemma med er. GOSH! min jakt på färsk jäst har ännu inte gett resultat, nu fan ska ska lyckas. lussebullar liksom.



(hälsa pappa att jag tackar för kunskapen om p90-mickarna. eftersom det skulle "imponera på vilken cool fransos som helst". skulle kanske dragit den på social club?)



puss k

2008-11-03 @ 19:00:22
URL: http://kavlov.blogspot.com
Postat av: wilms

min vän, 111111 är ett bra nummer om man vill bli ballögd och typ blind (det blev nämligen jag när jag läste det, ögonen gick i kors liksom). När Bratz står för underhållningen en lösdagskväll och när jag ringer och snackar om du vet vad och lite till, kan det ju inte bli bättre, jag vet. Plugget förblir, men det gör även Paris och du är snart där igen ska du se. Puss.

2008-11-03 @ 19:32:08
URL: http://harrsjo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0