Tuesday afternoon

Att hoppas på det bästa funkar bra i de flesta sammanhang, funkar sådär när det gäller sjukdom. Det var nämligen det jag sysslade med igår när jag, trots råförkylning, bestämde mig för att uträtta diverse ärenden ute på stan i en alldeles för kall jacka. I morse vaknade jag i misär. Jag vet inte om det är influensa som har drabbat mig men något jävulskap är det. Hur känns influensa? Någon som har haft det kan väl rapportera? Har hört någon likna det vid att bli förlamad. Som helvetet självt, säger andra. Jag är varken i helvetet eller förlamad men jag mår ganska pissigt ändå. Kanske är det inte influensa. I vilket fall som helst hoppas jag att det går över tills imorgon, annars missar jag min troligen ENDA skidåkningsdag detta året! Vilket inte får hända! Därför har jag spenderat dagen med att bota mig själv bäst jag kan. Totalt har jag klämt i mig 2 citroner, 4 råa vitlöksklyftor, 9 esperitox och 5 koppar (läs hinkar) te med honung. Kombinerat med 8 Sex and the city-avsnitt som har jag tittat på invirad i min lilla duntäckes-kokong. Blir jag inte frisk nu har gud någonting emot mig. 

För övrigt har jag underhållit mig med att nostalgitrippa bland Coldplay-klipp på youtube. Och frågat mig själv varför, varför, varför jag inte var i Toronto den 6 mars 2006. 


Coldplay - Clocks



Coldplay - Fix you



Kommentarer
Postat av: Karolina

jag har också influensa. känns ungefär som ont i hela kroppen, hosta, ont i halsen, och 39 graders feber. typ.

puss krya på dig<3

2009-01-28 @ 18:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0